تاثیر تشدید فعالیت های رسانه های خارجی در افزایش تحولات بحرانی اخیر سوریه

تاثیر تشدید فعالیت های رسانه های خارجی در افزایش تحولات بحرانی اخیر سوریه

کلمات کلیدی :

پایان نامه بحران سوریه
پایان نامه در مورد سوریه
عوامل موثر در تحولات سوریه
نقش رسانه ها در تحولات سوريه
پایان نامه در مورد تحولات سوریه
نقش شبكه الجزيره در تحولات سوريه
دیپلماسی رسانه‌ای در قبال تحولات یک کشور
زمینه‌های بحران و مواجهه دولت سوریه با آن‌ها

رفتن به سایت اصلی

در مورد بحران سوریه، شبكه الجزيره با توجه به تحرکات میدانی و منطقه ای مورد بحث فعالیت بیشتری از خود نشان داد. برنامه بدون مرز بررسي دو ساعته اخوان سوريه و برنامه بيش از يك عقيده بررسي تبعيد رفعت اسد و پوشش خبري كامل الموصلي نماينده معترض به انتخاب بشار اسد در مجلس كه رسانه هاي سوري آن را مكتوم گذاشته بودند و همچنین برنامه جهت مخالف كه ذيل بررسي روند صلح با اسراييل انتقاداتي به نبود دموكراسي در سوريه توسط مهمانان صورت می‌داد از جمله مهم‌ترین آنان بود. (2001، Ghadbian).

 

 

 

در اين راستا فعاليت شبكه خبري الجزيره كه كشور متبوع آن در صف اول مخالفان خارجي دولت سوريه است با استفاده از تاکتیک‌های گوناگون خبري سبب رشد و شيوع شورش‌های اخير سوريه شده است. نقش الجزیره در این حوزه بسیار قاطع بود در بهار عربی از فیس‌بوک برای زمان بندی تظاهرات استفاده می‌شد و الجزیره اخبار انقلابیون را در فیس‌بوک به طور عموم منتشر می‌کرد به طور مثال صفحه “کلنا خالد سعید” تا قبل از 2011تنها 350000 نفر آمار بازدید کننده داشت. ( Khondker ,2011).

 

 

 

 

در اين پژوهش سعي داريم تاثير يك متغير مستقل را بر يك متغير وابسته بر مبناي يك رابطه علي  بررسي نمائيم :

 

متغير مستقل             
تشدید فعالیت رسانه‌های خارجي (الجزیره) 

 

متغير وابسته

 افزایش تحولات  بحرانی اخير سوريه

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق              2
طرح مسئله                2
سوال اصلی                4
سوال فرعی                          5
پيشينه تحقيق (بررسي متون موجود)             5
فرضیه اصلی                          6
علل انتخاب موضوع                  7
محدوده زماني                          8
محدوده مكاني                          9
چهارچوب نظري تحقيق                          9
الف )  مدل پيوستگي جيمز روزنا  در تحليل سياست خارجي           10
سرچشمه هاي آشوب در سده های اخیر          12
انقلاب مهارت ها                      13
تضعيف دولتها و ظهور شبكه ها                       13
تاثير تلويزيون در سطح جهان                       14
ب ) مدل دیپلماسی عمومی (دیپلماسی رسانه ای) در تحليل سياست خارجي            16
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات (اعم از آماری و تحلیلی)            18
ساماندهی تحقیق                   18

 

فصل دوم : بررسی نقش  دیپلماسی رسانه ای در سیاست خارجی         19
مقدمه                     19
بخش اول : دیپلماسی و روند تحول آن          20
1-    دیپلماسی باستان                       21
2-    دیپلماسی سنتی                       21
3-    دیپلماسی مخفی                       21
4-    دیپلماسی باز                       22
5-    دیپلماسی عمومی                       22
بخش دوم : دیپلماسی عمومی مفاهیم ، تاثیر و ابزار          25
بخش سوم : دیپلماسی رسانه ای و سیاست خارجی          29
مبحث اول : رابطه رسانه‌ ها و سیاست          34
الف- تأثیر رسانه بر سیاست (نظریه سی  ان  ان)          34
ب- تأثیر سیاست بر رسانه ( نظریه تولید موافقت )          35
مبحث دوم : کارکردهای دیپلماسی رسانه‌ای          35
1-    کارکرد دیپلماسی رسانه‌ای در عملیات روانی          35
2-    کارکرد تعاملی رسانه و پرستیژ ملی          36
3-    کارکرد برجسته ‌سازی رسانه‌ها در دیپلماسی رسانه‌ای           37
4-    کارکرد دیپلماسی رسانه‌ای در خلق رویدادهای رسانه‌ای           38
5-    کارکرد مداخله‌گرایانه دیپلماسی رسانه‌ای          38
جمع بندی                      39

 

 

فصل سوم :  بررسی تحولات سوریه و عوامل موثر در آن                      41
مقدمه                      41
بخش اول : گذری بر تاریخ معاصر سوریه                        42
ترور رفیق حریری                        47
خاورمیانه بزرگ                      48
سیر تحولات سه سال اخیر سوریه                       49
بخش دوم : نیروهای فرامرزی بحران سوریه          57
مبحث اول : مخالفان نظام سوریه                       57
1-    عربستان                      57
2-    امریکا                      60
3-    اسرائیل                      63
4-    ترکیه                      65
5-    قطر                     68
مبحث دوم : موافقان نظام سوریه                       73
1-    ایران                 74
2-    روسیه                     ……  76
3-    چین                   78
جمع بندی                      80

 

 

فصل چهارم : روند تحولات فعالیت  شبکه خبری  الجزیره در سوریه                  82
مقدمه                     82
بخش اول :  اقدامات  غير خبري ( اقدامات ميداني و عمليات مالی )           86
بخش دوم : اقدامات خبري ايجابي (بکارگیری تاکتیک های خبری)           87
1-    توضیح ندادن درباره علل شدت یافتن اقدامات          88
2-    نسبت وحشی گری دادن برای تقویت واکنش عمومی           89
3-    تخدیر : هدف قرار دادن روحیه تا عقب نشینی آنها           89
4-    مبالغه و دستکاری آمار ها                       89
5-    منبع نقابدار                      90
6-    توجه به کودکان و نوجوانان                       90
7-    برچسب زنی                        90 
8-    دره فرار                      91
9-    تاکتیک تنهایی                       91
10-    رسیدن به قطار                       92
11-    ترور شخصیت                       92
12-    تاكتيك جابه جايي ارزش ها                       93
13-    ارعاب                      93
14-    قرینه سازی                        94
15-    ایجاد ترحم                         94
16-    فریب                      95
جمع بندی                      95

 

 

فصل پنجم :  قوت ها و ضعف های شبکه خبری الجزیره در سوریه          97
مقدمه                      97
بخش اول : موفقیت ها                       97
1-    توان مالي بسيار بالا                       98
2-    جذب گسترده افراد نخبه تاثير گذار در روند خبري               98
3-    گستردگي كار خبري و ساعات بالاي پخش خبري زنده           98
4-    همسويي با جريان غالب خبري  و همپوشاني اهداف با آنها                 98
5-    محور قرار گرفتن زبان عربي                      99
6-    ضريب نفوذ بالاي وسايل ارتباط جمعي                       99
7-    داعيه بي طرفي خبري                    100
8-    حضور پررنگ در مقاطع حساس خبري                     100
9-    كيفيت بالاي تهيه خبر و بكارگيري زياد جذابيت هاي بصري                      101
10-    ورود به حوزه هاي ممنوعه                    101
بخش دوم : ناکامی ها                    101
1-    استعفاي كاركنان معترض                     102
2-    ظهور شبكه الميادين                    103
3-    عملكرد رسانه اي جريان مقاومت                     103
4-    دسترسي گسترده و سنجش آزاد و به اخبار و اطلاعات         104
5-    عكس العمل نيروهاي طرفدار نظام سوريه                      104
6-    نفوذ بي حد و حصر سياست در عرصه رسانه                      105
7-    فرسايش در عرصه تحولات ميداني                     105
8-    ظرفيت هاي دروني نظام سوريه                       106
9-    ضعف سناريو سازي                    107
10-    افراطي گري                       108
11-    بدبینی به الجزیره                    109
12-    مسئله بحرین                    111
جمع بندی                    112

 

نتيجه گیری                    114

 

فهرست منابع                    117
منابع  فارسی                    118
منابع انگليسي                    126

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برند و وفاداری به آن 81 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برند و وفاداری به آن 81 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری وفاداری به برند فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند دانلود مبانی نظری وفاداری به برند پیشینه وفاداری به برند پیشینه تحقیق وفاداری…

انزوا ، عزلت و تنهایی در دیوان شهریار

انزوا ، عزلت و تنهایی در دیوان شهریار دیوان شهریار جایگاه تنهایی در عرفان تنهایی و انزوا طلبی شهریار دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی انزوا ، عزلت و تنهایی در دیوان شهریار دانلود پایان نامه…

پرسشنامه علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

پرسشنامه علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسشنامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسشنامه ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت پرسشنامه ارزش ویژه برند…

پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک

پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک فضای بازی کودک طراحی معماری فضای بازی فضاهای گذران اوقات فراغت دانلود پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک ضوابط و…

بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی

بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی کلمات کلیدی : برند و قصد خرید پایان نامه قصد خرید قصد خرید مصرف کننده عوامل موثر بر قصد خرید قصد خرید کالاهای تقلبی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات عوامل موثر…

خلاصه کتاب اقتصاد فرهنگ (ارزش و ارزش گذاری کالاها و خدمات فرهنگی هنری) دکتر محمدمهدی مظاهری و دکتر علی رشیدپور

خلاصه کتاب اقتصاد فرهنگ (ارزش و ارزش گذاری کالاها و خدمات فرهنگی هنری) دکتر محمدمهدی مظاهری و دکتر علی رشیدپور خلاصه کتاب اقتصاد فرهنگ ارزش و ارزش گذاری کالاها و خدمات فرهنگی هنری دکتر محمدمهدی مظاهری دکتر علی رشیدپور رفتن…

مطالعه و مقایسه راههای هیدرولیکی برآورد بار رسوبی رودخانه ها در ایران

مطالعه و مقایسه راههای هیدرولیکی برآورد بار رسوبی رودخانه ها در ایران بار رسوبی برآورد بار رسوبی رودخانه ها راههای هیدرولیکی برآورد بار رسوبی ﺑﺮآورد ﻫﯿﺪروﻟﯿﮑﯽ ﺑﺎر رﺳﻮﺑﯽ در رودﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ارزیابی روشهای هیدرولیکی محاسبه بار رسوبی رودخانه ها نشان…

پاورپوینت آشنایی با حقوق معلولان در سازمان ملل و کنوانسيون جهانی حقوق افراد دارای معلوليت

پاورپوینت آشنایی با حقوق معلولان در سازمان ملل و کنوانسيون جهانی حقوق افراد دارای معلوليت کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با حقوق معلولان در سازمان ملل و کنوانسيون جهانی حقوق افراد دارای معلوليت پاورپوینت حقوق معلولان در سازمان ملل پاورپوینت…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه فرسودگی زناشویی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه فرسودگی زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرسودگی زناشویی مبانی نظری فرسودگی زناشویی پیشینه تحقیق فرسودگی زناشویی پیشینه داخلی فرسودگی زناشویی پیشینه خارجی فرسودگی زناشویی پیشینه پژوهش فرسودگی زناشویی پیشینه نظری…

نظم عمومی در اجرای احکام داوری تجاری بین‌المللی

نظم عمومی در اجرای احکام داوری تجاری بین‌المللی احکام داوری تجاری بین‌المللی شناسایی احکام داوری تجاری بین‌المللی اجرای احکام داوری تجاری بین‌المللی نظم عمومی در داوری تجاری بین‌المللی نظم عمومی در اجرای احکام داوری تجاری بین‌المللی پایان نامه نظم عمومی…

رویکردهای مختلف مدل سازی ارزیابی ریسک حسابرسی

رویکردهای مختلف مدل سازی ارزیابی ریسک حسابرسی ریسک حسابرسی تصمیم مدل سازی شده رویكردهای مدل سازی تصمیم مدل سازی ارزیابی ریسک حسابرسی رویکردهای مختلف مدل سازی ارزیابی ریسک حسابرسی مدل سازی ارزیابی ریسك حسابرسی استفاده از یك مشتق دیگر بجای…

پرسشنامه بررسی نقش بین انواع نوآوری بر عملکرد بازاریابی

پرسشنامه بررسی نقش بین انواع نوآوری بر عملکرد بازاریابی دانلود پرسشنامه نوآوری سازمانی پرسشنامه نوآوری سازمانی ونگ و احمد ( 2004 ) پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی پرسشنامه نوآوری در سازمان پرسشنامه نوآوری پرسشنامه نوآوری سازمانی oi پرسشنامه انواع نوآوری پرسشنامه…

پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی

پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت نظریه یادگیری - سازنده گرایی به تعداد 30 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   بعضی مباحث مطرح…

انواع ترانزیستورها

انواع ترانزیستورها ترانزیستور انواع ترانزیستورها چگونه کار ترانزیستور دانلود مقاله انواع ترانزیستورها دانلود مقالات مهندسی برق دانلود مقالات برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برق با عنوان انواع ترانزیستورها   مقدمه: اعمال ولتاژ با پلاریته موافق باعث عبور…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی 28 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی 28 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری بازاریابی اینترنتی پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی پیشینه داخلی بازاریابی اینترنتی پیشینه خارجی بازاریابی اینترنتی پیشینه پژوهش بازاریابی اینترنتی پیشینه نظری بازاریابی اینترنتی ادبیات نظری بازاریابی اینترنتی…

ارزیابی استراتژی های محوری سازمان رسانه ای « VOA » براساس کارت امتیاز متوازن(BSC )

ارزیابی استراتژی های محوری سازمان رسانه ای « VOA » براساس کارت امتیاز متوازن(BSC ) ارزیابی عملکرد VOA استراتژی های VOA اهداف VOA کارت امتیازی متوازن BSC ارزیابی متوازن Balanced Score Card مدل ارزیابی متوازن دانلود ارزیابی استراتژی های محوری…

مقاله معماری رنسانس

مقاله معماری رنسانس هنر مند رنسانس معماری رنسانس الگوهای معماری رنسانس الگوهای معماری رنسانس جایگاه انسان در دوره رنسانس رفتن به سایت اصلی مقاله معماری رنسانس   مقدمه هنر مند رنسانس ساحری است که طبیعت مادی را می شناسد و…

پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان

پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي پاورپوینت انجام بيشترين كار در كمترين زمان تحقیقروشهای غلبه بر تنبلي…

مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان مبانی نظری ERP مراحل پیاده سازی erp مبانی نظری پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و مولفه های آن 76 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و مولفه های آن 76 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های هوش سازمانی مبانی نظری مولفه های هوش سازمانی پیشینه تحقیق مولفه های هوش سازمانی پیشینه داخلی مولفه های هوش…

ویژگی ها و مولفه های هوش معنوی در اسلام و رابطه آن با آگاهی از وجود الهی

ویژگی ها و مولفه های هوش معنوی در اسلام و رابطه آن با آگاهی از وجود الهی کلمات کلیدی : اجزا هوش معنوی هوش معنوی کینگ هوش معنوی در سازمان پایان نامه هوش معنوی هوش معنوی و سلامت روان ویژگی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناسازگاری زناشویی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناسازگاری زناشویی 56 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ناسازگاری زناشویی مبانی نظری ناسازگاری زناشویی پیشینه تحقیق ناسازگاری زناشویی پیشینه داخلی ناسازگاری زناشویی پیشینه خارجی ناسازگاری زناشویی پیشینه پژوهش ناسازگاری زناشویی پیشینه نظری…

صلاحیت در رسیدگی به امور مدنی با بررسی ق.آ.د.م 79

صلاحیت در رسیدگی به امور مدنی با بررسی ق.آ.د.م 79 صلاحیت محاکم اختلاف در صلاحیت قرار عدم صلاحیت انواع صلاحیت محاکم اختلاف در صلاحیت حاکم اختلاف در صلاحیت ذاتی محاکم دانلود مقاله صلاحیت در رسیدگی به امور مدنی صلاحیت در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه سنجش و ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد ادبیات نظری سنجش و ارزیابی عملکرد فصل…

ارائه الگویی برای تحلیل و انتخاب تامین کنندگان با استفاده از رویکرد ترکیبی برنامه ریزی آرمانی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی

ارائه الگویی برای تحلیل و انتخاب تامین کنندگان با استفاده از رویکرد ترکیبی برنامه ریزی آرمانی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان برنامه ریزی آرمانی فازی فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی مدیریت زنجیره تامین…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *