تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی

تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی

شاخص اخلاق حرفه ای
طراحی مدل اخلاق حرفه ای
اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی
اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی
اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی
اخلاق حرفه ای در مدیریت با رویکرد اسلامی
مولفه های موثر در اخلاق حرفه ای
مولفه های اخلاق حرفه ای در مدیریت
مولفه های اخلاق حرفه ای مدیران
پایان نامه اخلاق حرفه ای
دانلود پایان نامه اخلاق حرفه ای
پایان نامه درباره اخلاق حرفه ای
پایان نامه در مورد اخلاق حرفه ای

رفتن به سایت اصلی

هدف اصلی پژوهش حاضر تبیین الگوی اخلاق حرفه‌ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی –ایرانی می‌باشد. با توجه به اینکه در زمان اجرا و تدوین این گزارش، پژوهشی با این مضمون در کشور اجرا نشده بود وپژوهش‌های انجام ‌شده در خارج از کشور نیز بر اساس شرایط خاص آن کشورها ویا سازمان به بخشی از این پژوهش پرداخته بودند، محقق با رویکردی آمیخته به بررسی موضوع موردمطالعه پرداخته است.بدین معنا که ابتدا با استفاده از رویکرد تحقیق کیفی، پنج سؤال اول تحقیق بررسی گردیده است.

 

 

 

مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی-ایرانی، عوامل مؤثر بر دستیابی مدیران آموزشی به اخلاق حرفه‌ای و پیامدهای تخلق به اخلاق حرفه‌ای مدیران آموزشی ازطریق مصاحبه نیمه ساختار مند (درقالب 8 سؤال) با خبرگان، شناسایی و مدل مفهومی تحقیق بر مبنای روش داده بنیاد، ترسیم و از طریق روش دلفی، تصحیح و تأیید شده است. درنهایت بر مبنای مراحل قبل (در راستای پاسخ به سؤال ششم تحقیق )،پرسشنامه‌ای طراحی و دراختیار جامعه آماری تحقیق (مدیران مدارس شهر تهران) قرار داده‌شده است وداده‌ها با آزمون‌های مناسب مورد تحلیل قرارگرفته است.

 

 

 

درگام اول روش تحقیق کیفی داده بنیاد، به کمک مصاحبه های اکتشافی با21  نفر از افراد متخصص وخبره براساس نمونه گیری هدفمند و جستجو در آیات وروایات و رجوع به پیشینه تحقیق، کدها و مولفه های اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی احصا گردید و در قالب مدل مفهومی داده بنیاد تدوین گردید. در این مرحله 119مفهوم کلیدی استخراج شد که با طبقه بندی آنها 25 مقوله حاصل گردید و12 مقوله اصلی در قالب ابعاد شش گانه مدل پارادیمی به شرح زیر جای گرفتند:

 

شرایط علی(تخصص اخلاقی فردی ونگرشها)، پدیده اصلی یعنی گرایش وتخلق مدیران آموزشی به اخلاق حرفه ای (رفتار های اخلاقی وعملکرد اخلاقی)، شرایط زمینه ای (ویژگی های فردی و ویژگی های سازمانی)، شرایط مداخله گر (محدودیت هاوشرایط محیطی)، راهبردها (خرد وکلان) و پیامدها (ارتقای اخلاقی افراد وپیامد های محیطی).

 

 

 

 درگام دوم ، روش تحقیق دلفی، به کمک یافته های گام اول، پرسشنامه ای طراحی گردید و مدل اولیه، طی دو مرحله توسط خبرگان اصلاح و تایید شد. 

 

 

در گام سوم ، آزمون مدل، فرضیه های تحقیق تدوین و برای آزمون آنها پرسشنامه ای طراحی و بین 320 نفر از مدیران مدارس شهر تهران براساس نمونه گیری خوشه ای توزیع گردید. تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها، با روش های تحلیل عاملی تاییدی و مدل تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام گرفته است. نتایج مرحله کمی نیز نشان داد که روابط موجود در مدل با ضرایب تاثیر مناسبی به تایید می رسد به جز یک مورد که ضریب تاثیر محدودیت ها بر راهبرد کلان معنادار نبود وتنها این مسیر با مدل تدوین شده در بخش کیفی همخوانی نداشت ودر بخش کمی مورد تایید قرار نگرفت. در پایان نیز محدودیت ها و نوآوریهای پژ وهش وپیشنهادات کاربردی وپژوهشی بر اساس نتایج ارائه گردید. نظیر  پياده سازي الگوي اخلاق حرفه ای تدوین شده در بین مدیران آموزشی یک سازمان و بررسی مشکلات پیاده سازی آن.

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول:کلیات تحقیق
1-1- مقدمه    2
1-2- بیان مسئله    3
1-3- اهمیت وضرورت پژوهش    10
1-4-اهداف تحقیق    13
1-4-1- هدف اصلی    13
1-4-2- اهدف فرعی    13
1-5- سوالات پژوهش    13
1-6- تعریف های نظری و عملیاتی    14

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش    15
بخش اول:مفهوم شناسی اخلاق    17
2-1- معنای اخلاق    17
2-1-2- طبقه‌بندی علم اخلاق    17
2-1-2-1- علم اخلاق    18
2-1-2-1-1- تفاوت علم اخلاق از دیدگاه اندیشمندان اسلامی و غربی    18
2-1-2-2- اقسام اخلاق    19
2-1-2-2-1- اخلاق توصیفی    19
2-1-2-2-2- اخلاق هنجاری    19
2-1-2-2-2-1- نظریه‌های غایت انگارانه (نتیجه محور)    19
2-1-2-2-2-2- نظریه‌های وظیفه‌گرایانه (فرآیند محور)    20
2-1-2-2-2-3- نظریه یا مکتب مبتنی بر فضیلت    20
1-2-2-3- فرا اخلاق    20
2-1-2-3- فلسفه اخلاق    21
2-1-3- تئوری‌ها و مکاتب اخلاق    22
2-1-3-1- مکاتب واقع‌گرا    22
2-1-3-2- مکاتب غیرواقع‌گرا    22
2-1-4- شیوه تبیین نظام اخلاقی    23
2-1-4-1- نظام اخلاق اسلامی،غایت‌گرا یا وظیفه‌گرا؟    23
2-1-4-2- نظام اخلاقی اسلام عقلانی است یا وحیانی؟    24
2-1-4-3- تفاوت نظام اخلاقی اسلام با دیگر نظام‌ها    24
2-1-4-4- غایت نظام اخلاقی اسلام    25
2-1-5- تفاوت اخلاق و حقوق    25
2-1-6- ارتباط دین و اخلاق    26
2-1-6-1- نظریة تباین    27
2-1-6-2- نظریه اتحاد    27
2-1-6-3- نظریة تعامل    28
2-1-6-3-1- نیازمندی‌های دین به اخلاق    28
2-1-6-3-2- وابستگی‌های اخلاق به دین    29
بخش دوم:مبانی اخلاق اسلامی    30
2-2-1- مبانی انسان شناسی    30
2-2-1-1- آفرینش دو بعدی انسان    31
2-2-1-2- فطرت    32
2-2-1-3- عقل    33
2-2-1-4- اختیار    34
2-2-1-5- اجتماعی بودن انسان    35
2-2-2- مبانی ارزش شناسی    36
2-2-2-1- چیستی ارزش‌ها    36
2-2-1-1- ارزش اخلاقی    37
2-2-2-2- خاستگاه ارزش‌ها    37
2-2-2-3- نسبی یا مطلق بودن ارزش‌ها    38
2-2-2-4- معیار  فعل اخلاقی    39
2-2-2-4-1- ارزش اجتماعی    39
2-2-2-4-2- نظریه عاطفی    39
2-2-2-4-3- نظریه اراده    39
2-2-2-4-4- نظریه وجدانی    39
2-2-2-4-5- نظریه زیبایی    40
2-2-2-4-6- نظریه پرستش    40
2-2-4- مبنای اخلاقی بودن رفتار    40
بخش سوم: تاریخچه اخلاق حرفه‌ای    42
2-3-1- اخلاق حرفه‌ای در ایران باستان    42
2-3-1-1- آموزه‌های اخلاقی در مدیریت کوروش    43
2-3-2- دوران اسلام وتمدن اسلامی    45
2-3-2-1- شاخصهای رفتاری جوانمردی سازمانی    46
2-3-3- تاریخچه اخلاق کاری در غرب    47
2-3-4- مکاتب و نظریه‌های اخلاق حرفه‌ای    48
2-3-4-1-مکتب سود انگاری    49
2-3-4-2- مکتب تکلیف‌گرایی    49
2-3-4-3- مکتب عدالت توزیعی    50
2-3-4-4- مکتب آزادی فردی    51
بخش چهارم: حیطه‌های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان    52
2-4-1- اخلاق شغلی(اخلاق کار)    52
2-4-2- اخلاق حرفه‌ای    52
2-4-3- اخلاق سازمانی    53
2-4-4- اخلاق کسب و کار    54
2-4-5- اخلاق مدیریت    55
2-4-6- نقش راهبردی اخلاق حرفه‌ای در سازمان و مدیریت    55
2-4-7- تحویلی نگری در اخلاق حرفه‌ای    56
2-4-8- ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران    57
2-4-8-1- ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی    59
2-4-9- قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن    61
2-4-9-1- تقوا و پرهیزگاری    61
2-4-9-2- رفق و مدارا    61
2-4-9-2-1- آثار و پیامدهای رفق و مدارا    62
2-4-9-2-2- رفق و مدارا،‌يا شدت و تندي؟    63
2-4-9-3- الفت و محبت    64
2-4-9-4- دفع بدي با خوبي    64
2-4-9-5- سعه‌ي صدر    65
2-4-9-5-1- عوامل سعه‌ي صدر    66
2-4-10- بستر شکل گیری اخلاق حرفه‌ای مدیران و پایداری آن    67
2-4-10-1- شایسته سالاری و اهلیت‌گرایی    67
2-4-10-1-1- نیروی شایسته از منظر نهج البلاغه    68
2-4-10-2- علاقه‌مندی شخصی    68
2-4-10-3- قانون‌گرایی    69
2-4-10-4- تامین مالی    69
2-4-10-5- امنیت شغلی    69
2-4-10-6- نظارت    69
2-4-10-7- ارزشیابی وقدردانی    70
2-4-11- اصول اخلاق حرفه‌ای از منظر نهج البلاغه    70
2-4-11-1- اصل مسئولیت‌پذیری    70
2-4-11-2- اصل خدمتگزاری    70
2-4-11-3- اصل امانت‌داری    71
2-4-11-4- اصل انضباط کاری    71
2-4-11-5- اصل پیگیری    71
2-4-11-6- اصل رفق‌ورزی    72
2-4-11-7- اصل نفی خودکامگی    72
2-4-12- اصول اخلاق رهبری نورث هاوس    72
2-4-13- آموزه‌های اخلاقی و مدیریتی سعدی    73
بخش پنجم: مدل‌های موجود در حوزه مطالعات اخلاق مدیریت    78
2-5-1- مديريت مبتني بر رشد از ديدگاه قرآن    78
2-5-2- مدیریت رحمانی درقرآن    79
2-5-3- دومدل مدیریت اخلاق‌گرا مبتنی بر مفاهیم دعای عرفه و دعای مکارم الاخلاق    80
2-5-5- مدل اخلاق کسب و کار کولینز    82
2-5-6- مدل تحلیل دوراهی اخلاقی (تصمیم‌گیری اخلاقی) نقش محور    83
تحلیل مدل    83
2-5-7- مدل تحلیل رابطه‌ی ارزش‌های اخلاقی سازمان و رفتار اخلاقی کارکنان    84
تحلیل مدل    84
2-5-8- مدل تصمیم‌گیری اخلاقی جونز    85
بخش ششم: پیشینه تحقیقات داخلی  و بین المللی    88
2-6-1- تحقیقات داخلی    88
2-6-2- تحقیقات خارجی    93
2-7- جمع بندی و چهارچوب نظری تحقیق    100

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1- مراحل انجام تحقیق    103
3-2-روش تحقيق    106
3-3- نظریه داده بنیان یا نظریه برخاسته از داده ها    109
3-4-جامعه و نمونه آماري تحقيق    109
3-4-1-جامعه و نمونه آماری بخش کیفی تحقیق(برای تدوین مدل نظریه داده بنیاد):    110
3-4-2-جامعه ونمونه آماری بخش کمی(روش دلفی یا پنل خبرگان)    111
3-4-3-جامعه و نمونه آماری بخش کمی (تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر) تحقیق:    113
3-5-ابزار گردآوری داده ها    113
3-5-1-ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی    114
3-5-2-ابزار گردآوری داده ها در بخش کمی    115
3-6-روایی و پایایی ابزارهای پژوهش    115
3-6-1-پايايي (قابليت اعتماد) ابزار کیفی(مصاحبه)    115
3-6-1-1-محاسبه پایایی بازآزمون    116
3-6-1-2-محاسبه پایایی بین دو کُدگذار    117
3-6-2-بررسی  روایی و پایایی ابزار اندازه گیری در اجرای اولیه    118
3-7-روش تحلیل داده ها    120
3-7-1-تحلیل داده ها در بخش کیفی    120
3-7-2-روش تحلیل داده ها در بخش کمی    125
3-7-2-1-تحليل عاملي تاييدي    125
3-7-2-2-تحلیل مسیر    126
3-7-2-3-شاخصهاي برازش در مدل تحلیل مسیر    127

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها  یافته های پژوهش
4-1- یافته های توصيفي    131
4-1-1-توزیع فراوانی پاسخ گویان برحسب جنس    131
4-1-2- توزیع فراوانی پاسخ گویان برحسب تحصیلات    132
4-1-3- توزیع فراوانی پاسخ گویان برحسب سابقه کار    133*
4-1-4-جدول فراوانی تخصص های مدیران    134
4-2- یافته های استنباطی    134
4-2-1- روش کیفی    134
4-2-2-روش تجزیه وتحلیل داده ها    135
4-2-3-مدل نظری    151
4-3- نتایح تحلیل دلفی    152
4-4- تحليل عاملي تاييدي    154
4-4-1- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم    155
4-4-1-1- تحلیل عاملی تأییدی تخصص فردی    155
4-4-1-2- تحلیل عاملی تأییدی نگرشها    157
4-4-1-3- تحلیل عاملی تأییدی ویژگی های فردی    159
4-4-1-4- تحلیل عاملی تأییدی ویژگی های سازمانی    161
4-4-1-5- تحلیل عاملی تأییدی محدودیت ها    162
4-4-1-6- تحلیل عاملی تأییدی شرایط محیطی    163
4-4-1-7- تحلیل عاملی تأییدی خرد    165
4-4-1-8- تحلیل عاملی تأییدی راهبردهای کلان    167
4-4-1-9- تحلیل عاملی تأییدی ارتقای افراد    169
4-4-1-10- تحلیل عاملی تأییدی پیامدهای محیطی    170
4-4-1-11-تحلیل عاملی تأییدی رفتارهای اخلاقی    172
4-4-1-12- تحلیل عاملی تأییدی عملکرد اخلاقی    174
4-4-2- شاخصهاي توصيفي متغيرهاي پژوهش    176
4-4-2-1- ضريب همبستگي بين متغيرها    176

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- گزارش روش کیفی (نظریه داده بنیاد)    183
5-2- گزارش کمی(نتایج تحلیل مسیر)    187
5-3-نتیجه گیری    194
5-4-نوآوری های تحقیق    197
5-5-محدودیت‌های تحقیق    197
5-6-پیشنهادات تحقیق    198
5-6-1-پیشنهادات کاربردی    198
5-6-2-پیشنهادات پژوهشی    198
منابع    200
پیوستها ………………………214

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1- شاخص‌های رفتاری برای جوانمردی سازمانی    46
جدول 2-2- آموزه‌های اخلاقی و مدیریتی سعدی    73
جدول 3-1-ویژگیهای نمونۀانتخاب شده درقسمت کیفی پژوهش    111
جدول 3-2- ویژگیهای اعضای پنل دلفی    113
جدول 3-3- محاسبه پایایی باز آزمون    116
جدول 3-4- محاسبه پایایی بین دوکُدگذار    117
جدول 3-5- نتایج آلفای کرونباخ    119
جدول 4-1 توزیع فراوانی برحسب جنسیت    131
جدول 4-2- توزيع فراواني پاسخگويان برحسب سن    132
جدول 4-3- توزيع فراواني پاسخگويان برحسب میزان تحصیلات    133
جدول 4-4- توزيع فراواني پاسخگويان برحسب سابقه کار    133
جدول 4-5- جدول فراوانی توزیع تخصص پاسخگویان    134
جدول 4-6- مقوله ها وزیرمقوله های به دست امده ازتحلیل کیفی مصاحبه ها    137
جدول 4-7- بارهای عاملی مولفه های هزینه های بالاسری    156
جدول 4-8- شاخص های برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    156
جدول 4-9- بارهای عاملی مولفه های نگرش    158
جدول 4-10- شاخصه ای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    158
جدول 4-11- بارهای عاملی مولفه های ویژگیهای فردی    160
جدول 4-12- شاخص های برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    160
جدول 4-13- بارهای عاملی سؤالات ویژگیهای سازمانی    161
جدول 4-14- بارهای عاملی مولفه های محدودیتها    163
جدول 4-15- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    163
جدول 4-16- بارهای عاملی مولفه های هزینه های بالاسری    165
جدول 4-17- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    165
جدول 4-18- بارهای عاملی مولفه های خرد    167
جدول 4-19- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    167
جدول 4-20- بارهای عاملی سؤالات کلان    168
جدول 4-21- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    168
جدول 4-22- بارهای عاملی مولفه های ارتقای افراد    170
جدول 4-23- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    170
جدول 4-24- بارهای عاملی مولفه های هزینه های بالاسری    171
جدول 4-25- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    172
جدول 4-26- بارهای عاملی مولفه های رفتارهای اخلاقی    173
جدول 4-27- شاخص های برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    173
جدول 4-28- بارهای عاملی مولفه های عملکرد اخلاقی    175
جدول 4-29- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    175
جدول 4-30- شاخص‌هاي توصيفي متغيرهاي پژوهش    176
جدول 4-31- ماتريس همبستگي سازه هاي پژوهش    176
جدول 4-32- نتايج مدل آزمون شده    179
جدول 4-33-مشخصه‌هاي برازندگي مدل برازش شده    181

 

 

فهرست شکل‌ها

شکل 2-1- مدل مدیریت اخلاق‌گرامبتنی برمفاهیم دعای عرفه    80
شکل 2-2- اخلاق کسب وکارکولینز    82
شکل2-3- مدل تحلیلی دوراهی اخلاقی (تصمیم‌گیری اخلاقی) نقش محور    83
شکل 3-1- فرايندتحقيق    104
شکل 3-2- فرآیندپژوهش با استفاده ازطرح آمیخته اکتشافی    108
شکل‏3 3- فرآيندهاي به هم وابسته جمع آوري،تنظيم وتحليل داده ها    121
شکل‏3 4- الگوی داده بنیان    123
شکل 3-5- الگوي بصري نظریه داده بنیان    124
شکل 3-6- الگوی معادلات ساختاری پژوهش    127
شکل 4-1- توزيع فراواني پاسخگويان برحسب جنسیت    132
شکل 4-2- توزيع فراواني پاسخگويان برحسب سن    132
شکل 4-3- توزيع فراواني پاسخگويان برحسب تحصیلات    133
شکل 4-4- توزيع فراواني پاسخگويان برحسب سابقه کار    134
شکل 4-5- خلاصه مفاهیم، مقوله ها و زیرمقوله ها    141
شکل 4-6- مدل به دست آمده ازمصاحبه ها    153
شکل 4-7- مدل مفهومی پژوهش    154
شکل 4-8- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه تخصص فردی    155
شکل 4-9- ضرایب تی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه تخصص فردی    156
شکل 4-10- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه نگرشها    157
شکل 4-11- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه نگرشها    158
شکل 4-12- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه تخصص فردی    159
شکل 4-13- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ویژگیهای فردی    160
شکل 4-14- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ویژگیهای سازمانی    161
شکل 4-15- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ویژگیهای سازمانی    161
شکل 4-16- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه محدودیتها    162
شکل 4-17- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه محدودیتها    162
شکل 4-18- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه شرایط محیطی    164
شکل 4-19- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه شرایط محیطی    164
شکل 4-20- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه خرد    166
شکل 4-21- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه خرد    166
شکل 4-22- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه کلان    167
شکل 4-23- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه کلان    168
شکل 4-24- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ارتقای افراد    169
شکل 4-25- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ارتقای افراد    169
شکل 4-26- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه پیامدهای محیطی    171
شکل 4-27- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه پیامدهای محیطی    171
شکل 4-28- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه رفتارهای اخلاقی    172
شکل 4-29- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه رفتارهای اخلاقی    173
شکل 4-30- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه عملکرد اخلاقی    174
شکل 4-31- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه عملکرداخلاقی    175
شکل 4-32- مدل آزمون شده پژوهش    177
شکل 4-33- مدل آزمون شده پژوه ش بعد ازحذف مسیرمحدودیتها به راهبردکلان    178
شکل 4-34- ضرایب تی مدل آزمون شده پژوهش    178
شکل5-1- مقوله های اصلی و ارتباط بین آنها درالگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی بارویکرداسلامی–ایرانی    187
شکل 5-2- مدل مفهومی پژوهش    195

 

نحوه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان در حقوق ایران و ترکیه

نحوه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان در حقوق ایران و ترکیه جرایم اطفال و نوجوانان بزهکاری اطفال و نوجوانان بزهکاری اطفال در حقوق ایران بزهکاری اطفال در حقوق ترکیه نحوه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان بزهکاری اطفال در…

ارتباط

ارتباط ارتباط هدف نهایی ارتباط اهمیت ارتباط عناصر تشکیل دهنده ارتباط فرستنده پیام گیرنده پیام کانالهای ارتباطی الگوی فرایند ارتباطات عناصر اصلی ارتباط انواع كانال های ارتباطی عناصر كلامی ارتباط عناصر غیر كلامی ارتباط انواع پیامهای غیر کلامی گوش دادن…

نگرش حقوق بین الملل در مقابل جدائی طلبی

نگرش حقوق بین الملل در مقابل جدائی طلبی جدائی یک جانبه حق تعیین سرنوشت داخلی و خارجی جدائی چاره ساز حق تعیین سرنوشت و تجزیه طلبی نگرش حقوق بین الملل در مقابل جدائی طلبی دانلود پایان نامه نگرش حقوق بین…

ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مدیریت کیفیت فراگـیر مدیریت ارتبـاط با شـهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی…

emg

emg تعریفemg نحوه تشکیل سیگنال آشنایی با اجزاء تشکیل دهنده دستگاه emg انواع دستگاههایemg انواع الکترودها محل قرار دادن الکترودها در بدن کاربرد emg در ارگونومی رفتن به سایت اصلی ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺗﺤﺮﻳﻚ ﺗﺎر ﻋﻀﻼﻧﻲ ﺣﻴﻦ ﻛﻨﺘﺮل ﻋﺼﺒﻲ ﻧﺸﺎﻧﺪﻫﻨﺪه ﻳﻚ ﻓﺎﻛﺘﻮر…

پاورپوینت بررسی کاشی و سرامیک و انواع آن

پاورپوینت بررسی کاشی و سرامیک و انواع آن بررسی کاشی و سرامیک و انواع آن آشنایی با تاریخچه کاشی و سرامیک مواد اوليه کاشی مراحل پخت کاشی كاشی يا آجر شيشه‌ای كاشی آسفالتی يا آسفالت تايل كاشی های سلولزی كاشی…

پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی با استفاده از روش AHP و شبکه های عصبی

پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی با استفاده از روش AHP و شبکه های عصبی پرسشنامه کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه ارزیابی کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی پرسشنامه ارزیابی کیفیت ارائه خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه…

بررسی حقوقی شرکت و معاونت در جرم در ایران و تحولات مفهومی آن

بررسی حقوقی شرکت و معاونت در جرم در ایران و تحولات مفهومی آن شرکت در جرم معاونت در جرم دانلود پایان نامه شرکت در جرم پیشینه شرکت در جرم در ایران تحولات مفهوم شرکت در جرم دانلود پایان نامه رشته…

تمایز محاربه از موارد مشابه و مبانی فقهی و عرفی آن

تمایز محاربه از موارد مشابه و مبانی فقهی و عرفی آن مبانی فقهی محاربه مبانی عرفی محاربه بررسی محاربه از موارد مشابه مبانی فقهی و عرفی محاربه مبنای شرعی محاربه محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات…

پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی یک زبان سطح بالای انعطاف‌پذیر برای داده‌کاوی اطلاعات

پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی یک زبان سطح بالای انعطاف‌پذیر برای داده‌کاوی اطلاعات زبان FlexQG خوشه بندی داده‌کاوی اطلاعات شناسایی الگوهای معتبر طراحی یک زبان سطح بالا دانلود پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی یک…

پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور

پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور صادرات غیرنفتی ساختار صادراتی ایران استراتژی توسعه صادرات جایگاه صادرات غیرنفتی بر اقتصاد كشور راهكارها و برنامه‌ریزی توسعه صادرات غیرنفتی دانلود پایان نامه رشته اقتصاد با…

معرفی درایورهای جریان متناوب

معرفی درایورهای جریان متناوب جریان متناوب دانلود پایان نامه درایورهای AC دانلود پایان نامه درایورهای جریان متناوب معرفی درایورهای جریان متناوب دانلود پایان نامه جریان متناوب دانلود پایان نامه جریان AC دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه مهندسی برق…

پرسشنامه نقش امنیت شغلی بر اعتماد سازمانی و تاثیر آن بر نتایج کار سازمانی

پرسشنامه نقش امنیت شغلی بر اعتماد سازمانی و تاثیر آن بر نتایج کار سازمانی پرسشنامه نقش امنیت شغلی دانلود پرسشنامه نقش امنیت شغلی پرسشنامه نقش امنیت شغلی بر اعتماد سازمانی پرسشنامه تاثیر امنیت شغلی بر نتایج کار سازمانی مولفه های…

پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و فلدمن (OHI) با روایی و پایایی

پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و فلدمن (OHI) با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و همکاران پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و فیلدمن پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و تارتر پرسشنامه سلامت سازمانی مدرسه پرسشنامه سلامت سازمانی هوی…

پروپوزال ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان

پروپوزال ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان کلمات کلیدی : پروپوزال قصد خرید پروپوزال تبلیغات موبایلی قصد خرید مصرف کننده قصد خرید در رفتار مصرف کننده پایان نامه قصد خرید مصرف کنندگان عوامل موثر برای استفاده از تبلیغات…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان مبانی نظری تسهیم دانش دانلود مبانی نظری تسهیم دانش مبانی نظری عملکرد شغلی دانلود مبانی نظری عملکرد شغلی پیشینه تحقیق تسهیم دانش پیشینه تحقیق عملکرد شغلی فصل دوم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی مبانی نظری ابعاد عدالت سازمانی پیشینه تحقیق ابعاد عدالت سازمانی مبانی نظری نظریه های عدالت سازمانی پیشینه تحقیق…

پروپوزال جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس

پروپوزال جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پروپوزال جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس دانلود پروپوزال مدیریت…

کمّی سازی سطح پیکوگرم برخی از هورمونهای رشد در ادرار گاو با استفاده از میکرواستخراج قطره ای حباب در قطره ترکیب شده با حلال

کمّی سازی سطح پیکوگرم برخی از هورمونهای رشد در ادرار گاو با استفاده از میکرواستخراج قطره ای حباب در قطره ترکیب شده با حلال کمّی سازی سطح پیکوگرم برخی از هورمونهای رشد در ادرار گاو با استفاده از میکرواستخراج قطره…

صورتهای مالی و انواع متفاوتی از روشهای حسابداری مالی و صنعتی شرکت

صورتهای مالی و انواع متفاوتی از روشهای حسابداری مالی و صنعتی شرکت دانلود پروژه مالی صنایع کاغذ سازی سیستم حقوق و دستمزد دانلود پروژه مالی صنایع کاغذ سازی نوظهور دانلود پروژه مالی رشته حسابداری صورتهای مالی و انواع متفاوتی از…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی 30 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی 30 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی ادبیات و مبانی نظری معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی پیشینه تحقیق معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی دانلود پیشینه تحقیق معیارهای ارزیابی عملکرد…

پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی تألیف جی . پی . میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی

پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی تألیف جی . پی . میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی تألیف جی . پی . میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی کتاب نظریه های…

پرسشنامه فرسودگی زناشویی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه فرسودگی زناشویی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه دلزدگی زناشویی پرسشنامه فرسودگی زناشویی پرسشنامه فرسودگی زناشویی پاینز پرسشنامه دلزدگی زناشویی 21 سوالی دانلود پرسشنامه دلزدگی زناشویی پاینز پرسشنامه دلزدگی زناشویی پاینز 1996 پرسشنامه دلزدگی زناشویی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس والدگری 24 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس والدگری 24 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های استرس والدگری مبانی نظری نظریه های استرس والدگری پیشینه تحقیق نظریه های استرس والدگری پیشینه پژوهش نظریه های استرس والدگری…

پاورپوینت مهندسی ارزش و ارزش آفرینی در حسابداری مدیریت

پاورپوینت مهندسی ارزش و ارزش آفرینی در حسابداری مدیریت کلمات کلیدی : پاورپوینت مهندسی ارزش و ارزش آفرینی در حسابداری مدیریت پارادایم ارزش آفرینی ارزش آفرینی و حسابداری مدیریت تعریف مهندسی ارزش فرایند مهندسی ارزش نقش مهندسی ارزش کارکردهای مهندسی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *