مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند

مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند
ادبیات نظری ابعاد ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ابعاد ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند

 

 

 

 

چکیده

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388)این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بر تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-موردی محسوب می شود. مشتریان شرکت پیشرو پلاستیک خزر 480 نفر می باشند که جامعه آماری این تحقیق بوده و برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان نمونه ای به حجم حداقل 214 نیاز می‎باشد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش آماری مدل معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق پراخته شد. نتاج تحقیق نشان می دهد رابطه مثبت و معنی داری میان کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و ارزش ویژه برند وجود دارد و همچنین کانال توزیع و قیمت از طریق تاثیر گذاری بر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

آمیخته بازاریابی

تصویر ذهنی

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

ارزش ویژه برند 

 

 

 

 

1-1 مقدمه

یکی ازالزمات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عواعل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است. درمحیط بازار امروز شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد که از طریق این برنامه های بازاریابی می‎توان  برایجاد و افزایش ارزش ویژه برند تاثیر گذاربود. راهبردهای شبکه ی توزیع، استراتژی های ارتباطی، راهبردهای قیمت گذاری وسایرفعالیت های بازاریابی می‎توان ند باعث تضعیف یا تقویت برند شدند (یوودانته، 2000). اگرچه برند به صورت آشکار برای سازمان وشرکت ارزش آفرینی می کند، اما ریشه این ارزش در مشتری قرار دارد (کلر، 2001). درحقیقت، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، تعیین کننده ارزش واقعی برند است (دیواندری، 1390)  

 

1-2 بیان مساله

نقش برند ها درشناسایی محصول شرکت دربازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیراست. با گسترش عرصه رقابتی وهجوم برندهای جهانی به بازار داخلی، توجه به مفهوم برند وارزش ویژه آن برای شرکت های داخلی به منظوربه دست آوردن سهم بیشتری ازبازار تأثیر گذاراست. امروزه الزاماً نوآوری وبرتری فنی تنها عامل های اساسی برای موفقیت نیستند؛ دربازارهایی که محصولات وخدمات، روز به روزبا هم تطابق وسازگاری پیدا می کنند، یک برند قوی ممکن است تنها مشخصه ای باشد که محصول یا خدمت عرضه شده از رقبا متمایزمی سازد(kotler& pfoertsch, 2006). درایران برند ها بعنوان یک داریی درترازنامه قید نمی شوند؛ این امر سبب خنثی شده تمرکز بلند مدت مدیریت برتوسعه درونی برند است. بنابراین جریان نقدی وسودهای کوتاه مدت غالباً بعنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می شوند. 

 

کشورایران تولیدات داخلی بسیاری دارد اما در زمینه برنامه ریزی موفق نبوده اند مشکلات زیادی فرا روی این صنعت است. که مطالعه همه آنها دراین تحقیق امکان پذیر نیست ویکی از چالش ها از دیدگاه متخصصان این حوزه، مسائل بازاریابی وبرند می‎باشد که الگویی بهینه دراین زمینه تعریف نشده است. درسال های اخیر، میزان ورود کالاها با نشان های تجاری متنوع و تمایل زیاد فروشندگان به نشان های تجاری ساخت کشورهای خارجی به معضلی برای تولید کنندگان ساخت ایران تبدیل شده است، با اینکه بسیاری از محصولات ساخت داخل از نظر کیفیت و قیمت توانایی رقابت با تولیدات خارجی رادارا هستند، از جایگاه مناسبی دربین مصرف کنندگان برخوردار نیستند و با توجه به این موارد و بالارفتن میزان توقعات و انتظارات مصرف کنندگان و… در موقعیتی هستند که سهم بازار خود را در خطر می بینند. 

 

باتوجه به تحولات اقتصادی بوجود آمده درکشور، بازار شدیداً رقابتی شده بنابراین شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی ازطریق سرمایه گذاری درایجاد برند خواهند بود ونقش برندینگ دربازارهای تجاری پررنگ ترمی شود(امیرشاهی؛ 1389 ). نامهای تجاری قوی علاوه برایجاد مزیت رقابتی، نقد ینگی سازمان را افزایش وجریان نقدینگی را تسریع نموده، امکان افزایش قیمت، سود دهی و وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورده است(madden et al, 2006) بنابراین می‎توان  گفت ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها پیشنهاد شده، که طی دهه های گذشته شکل گرفته وتکامل یافته است. 

 

یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هریک ازعوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است (سلیمانی؛ 1389) که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ارزش برند آمیخته بازاریابی می‎باشد و بابررسی نحوه اثرگذاری آن می‎توان  عناصری را که تأثیربیشتری برارتقای برند دارند، شناسایی نمود ومنابع بیشتری را به آن اختصاص داد. ازاین رو دراین تحقیق به بررسی بیان تأثیر آمیخته بازاریابی وتصویر شرکت برارزش ویژه برند پرداخته شده است که می‎توان د به صورت راهنما ومعیاری فعالیت های شرکت را درجهت ایجاد یک برند قوی ترهدایت وارزیابی کند. افزایش ارزش ویژه ازدیدگاه مشتریان وبه عبارتی ایجاد یک برند قوی منافع بسیاری برای شرکت های تجاری دارد. بطور دقیق تر می‎توان  گفت افزایش ارزش ویژه ی برند احتمال انتخاب یک برند را افزایش می دهد(PiTTa&Katshis, 1995)لازم به ذکر است متغیر های مدل مفهومی شامل ارزش ویژه برند، آگاهی ازبرند /تداعی ذهنی، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، کانال توزیع، قیمت، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به موارد بالا سوال اصلی تحقیق را اینگونه بیان می کنیم “تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر چگونه است؟”

 

 

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مساله 3

1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 4

1-4 اهداف تحقیق 5

1-4-1 اهداف فرعی 5

1-5 چارچوب نظری 6

1-6 مدل مفهومی تحقیق 9

1-7 فرضیه ها 9

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه 12

2-2 برند 12

2-3 ارزش ویژه برند 13

2-4 کیفیت درک شده 13

2-5 وفاداری به برند 14

2-5-1 رویکرد نگرشی 14

2-5-2 انواع وفاداری 15

2-6 آگاهی از برند 16

2-6-1 تصویر فرشگاه 17

2-7 آمیزه بازاریابی 18

2-7-1 محصول 18

2-7-2 خدمات پس از فروش: 19

2-7-3 قیمت 19

2-7-4 توزیع 20

2-7-5 ترویج 21

2-7-6 تبلیغات 21

2-7-7 پیشبرد فروش 22

2-7-8 روابط عمومی 22

2-7-9 نیروی فروش 22

2-7-10 بازاریابی مستقیم (فروش حضوری) 22

2-8 پیشینه داخلی 23

2-9 پیشینه خارجی 24

2-10 تعریف واژگان 26

 

منابع و مآخذ

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1 انواع وفاداری 15

 

 

فهرست اشکال 

شکل 1-1 چهارچوب مفهومی تحقیق (کیم وهیون، 2011) 9

شکل 2-1 کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند 23

 

 

پروپوزال پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث

پروپوزال پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد داده کاوی پروپوزال در مورد داده کاوی در در ارزیابی ریسک حوادث نمونه…

گزارش کار آموزی رشته شیمی كاربردی شرکت معدنی املاح ایران (سهامی عام) با عنوان سولفات سدیم

گزارش کار آموزی رشته شیمی كاربردی شرکت معدنی املاح ایران (سهامی عام) با عنوان سولفات سدیم سولفات سدیم نمک خوراکی یددار روش گریتیس (Giruitis) شرکت معدنی املاح ایران دانلود گزارش کار آموزی رشته شیمی كاربردی شرکت معدنی املاح ایران (سهامی…

مبانی نظری شناسایی علل پیدایش و بروز جرایم و جعل اسناد ثبتی و ثبت شرکتها و ارئه راهکارها

مبانی نظری شناسایی علل پیدایش و بروز جرایم و جعل اسناد ثبتی و ثبت شرکتها و ارئه راهکارها کلمات کلیدی : مبانی نظری ثبت اسناد مبانی نظری جعل اسناد مبانی نظری در مورد جعل اسناد جعل اسناد ثبتی در حقوق…

گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با مصالح بنایی

گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با مصالح بنایی کلمات کلیدی : گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با مصالح بنایی ساختمان های آجری با کلاف رفتن به سایت اصلی گزارش کارآموزی مراحل اجرای ساختمان های سنتی با…

شهرستان آق قلا و ترکمن و آسیب شناسی دیوار تاریخی گرگان

شهرستان آق قلا و ترکمن و آسیب شناسی دیوار تاریخی گرگان مکانهای باستانی شهرستان آق قلا و ترکمن آسیب شناسی دیوار تاریخی گرگان دانلود مقاله رشته جغرافیا و باستان شناسی دانلود مقاله جغرافیا و باستان شناسی سیستم همکاری در فروش…

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-بخش عمومی

سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-بخش عمومی کلمات کلیدی : سوالات آزمون مشاوران فناوری و اطلاعات رشته مدیریت سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته سخت افزار سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بازاریابی هوشمند

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بازاریابی هوشمند کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی هوشمند مبانی نظری بازاریابی هوشمند پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند پیشینه داخلی بازاریابی هوشمند پیشینه خارجی بازاریابی هوشمند پیشینه پژوهش بازاریابی هوشمند پیشینه نظری بازاریابی…

بررسی اصول ارگونومی در طراحی مبلمان

بررسی اصول ارگونومی در طراحی مبلمان مدیریت کیفیت کاربرد اصول ارگونومیک مهندسی فاکتورهای انسانی اصول ارگونومی در طراحی مبلمان دانلود پایان نامه رشته مهندسی صنایع دانلود پایان نامه مهندسی صنایع دانلود پایان نامه صنایع خرید پایان نامه صنایع رفتن به…

بررسی فعل زیانبار و نقش تقصیر در تحقق مسئولیت مدنی شهرداری

بررسی فعل زیانبار و نقش تقصیر در تحقق مسئولیت مدنی شهرداری مسئولیت مدنی شهرداری تحقق مسئولیت مدنی شهرداری فعل زیانبار در تحقق مسئولیت مدنی شهرداری نقش تقصیر در تحقق مسئولیت مدنی شهرداری شرایط لازم برای تحقق عمل زیانبار در شهرداری…

پروپوزال ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت

پروپوزال ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت پروپوزال ERP پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت erp پروپوزال عوامل موفقیت در پیاده سازی ERP پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی 60 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ایمان مذهبی مبانی نظری ایمان مذهبی پیشینه تحقیق ایمان مذهبی پیشینه داخلی ایمان مذهبی پیشینه خارجی ایمان مذهبی پیشینه پژوهش ایمان مذهبی پیشینه نظری…

بررسی جریان جابجایی آزاد گذرا

بررسی جریان جابجایی آزاد گذرا روش DQIDQ روش مربعات دیفرانسیل روش مربعات دیفرانسیل تکاه ای جریان جابجایی آزاد گذرا جریان جابجایی آزاد گذرا بر روی کره دما ثابت بررسی جریان جابجایی آزاد گذرا بررسی جریان جابجایی آزاد گذرا اطراف کره…

ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها

ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها جنگ رسانه‌ای علیه ایران نظام مقابله با جنگ نرم دشمن عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی عملیات روانی دشمن علیه جوانان راهبردهای مقابله با…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های فراتحلیل 71 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های فراتحلیل 71 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدل های فراتحلیل مبانی نظری مدل های فراتحلیل پیشینه تحقیق مدل های فراتحلیل پیشینه داخلی مدل های فراتحلیل پیشینه خارجی مدل های فراتحلیل…

پاورپوینت استهلاک سرمایه (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)

پاورپوینت استهلاک سرمایه (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری) دانلود پاورپوینت استهلاک سرمایه تعریف استهلاک براساس دیدگاه سیستماتیک ومعقول کاهش توان دارایی در ارائه خدمات بالقوه کاهش در ارائه خدمات، از نظر فیزیکی تعیین قیمت خدمات بهای تمام شده تاریخی…

مطالعه و بررسی سیستماتیک مجموعه تشکیل دهنده سازمان

مطالعه و بررسی سیستماتیک مجموعه تشکیل دهنده سازمان سازمان رفتار سازمانی ارزیابی عملکرد دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت دانلود پایان نامه رفتار سازمانی مطالعه و بررسی سیستماتیک مجموعه تشکیل دهنده سازمان رفتن به سایت اصلی دانلود…

پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ

پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ پلان مدل شده پلان ساختمان مسكونی نقشه های ساختمان مسكونی نمای سه بعدی سازه ساختمان مسكونی دانلود پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر مبانی نظری سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر دانلود مبانی نظری سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان مبتنی بر ابر پیشینه تحقیق سیستم…

احزاب و توسعه سیاسی در ایران؛ چالشها و راهکارها

احزاب و توسعه سیاسی در ایران؛ چالشها و راهکارها احزاب سیاسی توسعه سیاسی احزاب سیاسی در ایران توسعه سیاسی در ایران دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی احزاب و توسعه سیاسی در ایران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

پاورپوینت آشنایی با استاندارد های طراحی موزه

پاورپوینت آشنایی با استاندارد های طراحی موزه کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با استاندارد های طراحی موزه آشنایی با استاندارد های طراحی موزه استاندارد های طراحی موزه تحقیق استاندارد های طراحی موزه تعریف موزه اهداف موزه عمده فعاليتهاي موزه انواع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 5 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

جزوه درس مبانی برق 1 بر اساس کتاب فیتز جرالد

جزوه درس مبانی برق 1 بر اساس کتاب فیتز جرالد کلمات کلیدی : جزوه درس مبانی برق 1 بر اساس کتاب فیتز جرالد رفتن به سایت اصلی جزوه درس مبانی برق 1 بر اساس کتاب فیتز جرالد رشته مهندسی مکانیک…

تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی

تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی دانلود پایان نامه پی وی سی افزودنیهای فرایند PVC افزودنیهای خواص PVC دانلود پایان نامه رشته صنایع تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی رفتن به سایت…

روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی

روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی روشهای ازدیاد برداشت روشهای ازدیاد برداشت نفت روشهای حرارتی ازدیاد برداشت نفت روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی روشهای ازدیاد برداشت در مخازن شکافدار دانلود پایان نامه ازدیاد برداشت نفت دانلود پایان نامه كارشناسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی مبانی نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس دانلود مبانی نظری عزت نفس مبانی نظری رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی مبانی نظری پیشرفت تحصیلی پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *