مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

مدل ها و نظریه های هوش معنوی

مدل ها و نظریه های هوش معنوی کلمات کلیدی : مدل های هوش معنوی نظریه های هوش معنوی نظریه های مربوط به هوش معنوی نظریه هوش اندرسون نظریه بوم شناختی سی یز ویژگی های هوش معنوی ویژگی های هوش معنوی…

پروپوزال شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری

پروپوزال شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری شناخت نهاد وقف تبیین موانع و تنگناهای نهاد وقف شناخت حقوق موقوفه افزایش بهره وری نهاد وقف پروپوزال راهکارهای حقوقی…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 22 (گزارشگري مالي ميان دوره اي)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 22 (گزارشگري مالي ميان دوره اي) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 22 (گزارشگري مالي ميان دوره اي) پاورپوینتاستاندارد حسابداري شماره 22 (گزارشگري مالي ميان دوره اي) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره بیست و دو پاورپوینت گزارشگري…

پاورپوینت برند و توسعه تجارت

پاورپوینت برند و توسعه تجارت دانلود رایگان پاورپوینت برند و توسعه تجارت پاورپوینت برند و توسعه تجارت برند و توسعه تجارت اهمیت برند در تجارت مفاهیم مختلف برند چرخه برندسازی ضرورت های توجه به موضوع برند در حوزه تجارت سطوح…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزش شغلی کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزش شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه پژوهش انگیزش…

پرسشنامه مدیریت الکترونیک منابع انسانی کارکنان آموزش و پرورش

پرسشنامه مدیریت الکترونیک منابع انسانی کارکنان آموزش و پرورش پرسشنامه مدیریت الکترونیک پرسشنامه مدیریت منابع انسانی پرسشنامه مدیریت الکترونیک منابع انسانی پرسشنامه مدیریت الکترونیک منابع انسانی کارکنان پرسشنامه مدیریت منابع انسانی الکترونیک دانلود پرسشنامه مدیریت الکترونیک منابع انسانی دانلود پرسشنامه…

پیش فرض های معنویت در محیط کار و تشریح ابعاد معنویت در محیط کار

پیش فرض های معنویت در محیط کار و تشریح ابعاد معنویت در محیط کار کلمات کلیدی : معنویت در محیط کار ابعاد معنویت در محیط کار پایان نامه معنویت در محیط کار مولفه های معنویت در محیط کار پیش فرض…

پاورپوینت آشنایی با پست های گازی

پاورپوینت آشنایی با پست های گازی پاورپوینت آشنایی با پست های گازی آشنایی با پست های گازی پست های گازی فلسفه وجودی پست های گازی دلیل احداث پست گازی اثر ميزان رطوبت در گاز نصب و راه اندازی GIS بررسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام 45 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عکس العمل بازار سهام پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام فصل دوم پایان نامه عکس العمل بازار سهام پیشینه پژوهش عکس العمل بازار سهام…

ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع بهبود کیفیت برنامه های بهبود کیفیت بهبود کیفیت صنایع صنایع کوچک ارومیه بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی دانلود مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی ادبیات نظری تدوین برنامه بازاریابی فصل دوم پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری و پیشینه…

تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش

تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش مدیریت دانش مدیریت استراتژیک عوامل موفقیت فرهنگ سازمانی تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش دانلود مقاله تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش رفتن به سایت اصلی تاثیر مدیریت استراتژیک بر  مدیریت دانش   چکیده…

بررسی و تحلیل علل و ماهیت تورم و عوامل موثر بر نقدینگی و راهكارهای مقابله با تورم

بررسی و تحلیل علل و ماهیت تورم و عوامل موثر بر نقدینگی و راهكارهای مقابله با تورم تورم نقدینگی اقتصاد بازار تولید و بهره وری دانلود مقاله رشته اقتصاد بررسی و تحلیل علل و ماهیت تورم و عوامل موثر بر…

پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری

پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بازاريابي تألیف…

حمایت کیفری از اطفال در کودک آزاری جنسی در حقوق ایران

حمایت کیفری از اطفال در کودک آزاری جنسی در حقوق ایران بزه دیدگی اطفال کودک ازاری جنسی حمایت کیفری از اطفال عوامل بزه دیدگی اطفال پیشگیری از بزه دیدگی اطفال بزه دیدگی اطفال در حقوق ایران حمایت کیفری از اطفال…

پروپوزال ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

پروپوزال ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع بهبود کیفیت برنامه های بهبود کیفیت بهبود کیفیت صنایع صنایع کوچک ارومیه بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع پروپوزال…

دانلود مقاله شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی در شركت صنایع تجهیزاتی نفت

دانلود مقاله شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی در شركت صنایع تجهیزاتی نفت سامانه اطلاعاتی سامانه اطلاعاتی اجرایی پیاده سازی سیستمهای اطلاعاتی اجرایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی شناسایی عوامل…

پاورپوینت بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی)

پاورپوینت بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی) کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی پاورپوینت اسید بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی بررسی نیازهای فیزیولوژیکی رشته های ورزشی عوامل تعیین…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی و خوشه بندی فازی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی و خوشه بندی فازی مبانی نظری خوشه بندی فازی دانلود مبانی نظری خوشه بندی فازی پیشینه تحقیق در مورد خوشه بندی فازی مبانی نظری در مورد خوشه بندی فازی دانلود پیشینه تحقیق خوشه…

بررسی تاثیر نرخ ارز و تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی

بررسی تاثیر نرخ ارز و تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی ارزیابی عملکرد اقتصادی شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر نرخ ارز بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی ارزیابی عملکرد اقتصادی…

مبانی نظری شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی

مبانی نظری شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان ارزیابی عملکرد کارکنان در…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی 119 صفحه

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی 119 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی مبانی نظری تفکر انتقادی پیشینه تحقیق تفکر انتقادی پیشینه داخلی تفکر انتقادی پیشینه خارجی تفکر انتقادی پیشینه پژوهش تفکر انتقادی…

مبانی نظری مرور زمان در حقوق کیفری

مبانی نظری مرور زمان در حقوق کیفری مبانی نظری مرور زمان در حقوق کیفری دانلود مبانی نظری مرور زمان در حقوق کیفری پیشینه تحقیق مرور زمان در حقوق کیفری ادبیات نظری مرور زمان در حقوق کیفری فصل دوم پایان نامه…

مقاله جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس

مقاله جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس مقاله جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پیاده سازی مدیریت…

ضرورت یادگیری مهارت اجتماعی و بررسی نظریه های آن

ضرورت یادگیری مهارت اجتماعی و بررسی نظریه های آن کلمات کلیدی : نظریه های تحول روانی نظریه پردازان مهارت های اجتماعی نظریه های روانشناسی مهارت های اجتماعی نظریه تحولی کلبرگ نظریه شناختی اجتماعی بندورا نظریه روان تحلیل گری فروید نظریه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *